2016. szeptember 23., péntek

5vös 5km 2016. ősz

Lógok még egy túraleírással meg a horvátországi nyaralással, de most inkább az 5vös 5km-ről írnék, mert azt gyorsan letudom, plusz holnap megint futóverseny lesz, amiről szintén tervezek majd írni. 

Már májusban gondolkodtam, hogy be kéne nevezni az 5vös 5km-re. Ott dolgozom a közelben, nincs gond az át- és visszaöltözéssel, 5km-t simán lefutok, meg jó buli is lehet. Pont a verseny napján üldögéltünk kollégákkal LEN egyik sörpadjánál és láttam elsuhanni a versenyzőket. Irigykedtem is kicsit, ott lehettem volna én is, na mindegy. Ezért örültem meg különösen, amikor láttam, hogy szeptemberben is lesz futás.

Elsők között neveztem, amit érdemes is egyébként, az első pár napban 500 HUF-ba került csupán. Az idő elteltével nőtt a nevezési díj is, a helyszíni nevezés már 2000 HUF volt, ami kicsit sok, ha belegondol az ember, hogy a rajtszámon kívül nem tartalmaz mást a rajtcsomag, befutó csomag pedig nincs. Az 500 HUF viszont tök korrekt ár. Szóval hamar neveztem, de a rajtszám átvételét elhúztam sajnos. Egyrészt pont a nyaralás alatt lehetett volna átvenni, majd inkább nem akartam melóból átszaladni a TTK-ra, mert ki tudja, mekkora a sor, odatalálok-e hamar, inkább nem kockáztattam. A verseny napján szaladtam oda a helyszínre. Attól nem voltam túl boldog, hogy bár a facebook eseménynél azt írták, 2-től át lehet venni a rajtszámokat, fél 3 körül még csak a padokat pakolászták. Értem én, hogy egyetemisták meg vagy hökösök vagy önkéntes munkát végeznek, ők tudnak lazázni, de nekem pörögtt a munkaidőm, amivel nem örülök, ha  szórakoznak. Végül megszereztem a szajrét, és mentem vissza dolgozni. 

Fél 5 körül elkezdtem készülődni, átöltöztem, aztán indultam találkozni Minccel, aki szintén nevezett. A bemelegítésre értünk oda. Megkerestük a ruhatárat, majd pár percet álldogáltunk a tömegben, és már indult is a verseny 17.05-kor. Rendes tumultus volt a rajtnál. Nem terveztem megszakadni, de erős rajtot toltam én is, valószínűleg hatással volt rám, hogy a sok fitt egyetemista úgy szaladt el mellettem, mint a megvadult kis csikók. (brain, wtf, mi ez a hasonlat? :D ) Futottam én is rendületlenül, persze a kezdeti tempóból kicsit visszavettem, nem is bírtam volna. Tényleg végig olyan érzésem volt, hogy én vagyok a csigakirálynő, olyan sokan hagytak le. A kedvemet ez nem nagyon vette el, igyekeztem egyenletes tempót tartani, és idővel azért én is elkezdtem embereket lehagyni. A táv felétől egyre több sétáló emberrel találkoztam. 

Nagyon utálom, hogy szinte minden városi versenyen vannak olyan paraszt autósok, akik nem bírják ki faszkodás nélkül, hogy meg kell várniuk, amíg a mezőny elhalad ott, ahol ők menni szeretnének. Biztos nagyon idegesítő lehet, ha haladnának, de nem tudnak a futók miatt, de ezt le kell nyelni, a város nem csak közlekedésre van kitalálva, időnként igenis vannak ilyen jellegű rendezvények. Az is igaz, hogy a szervezők meg küldhettek volna egy e-mailt az infopark üzemeltetőnek, hogy küldjék ki az infót a cégekhez, hogy ekkor meg ekkor le lesznek zárva az utak, nem fognak tudni kihajtani a parkolóból. 

A verseny legviccesebb momentuma számomra az volt, amikor két srác visszakanyarodott a Kockából egy-egy doboz sörrel a kezükben, és sörözve folytatták a futást. Laza :D A végét én sose tudom megnyomni, most se erőlködtem túlságosan, úgy voltam vele, hogy nem ez lesz a leggyorsabb 5K-m. Aztán a célnál kerekedtek el a szemeim, amikor a kijelzőn még csak 33 perc x másodpercet láttam, mikor beértem. Wat? Azt hittem, lassú vagyok, erre életem legjobb 5 km-jét futottam, 33 perc 12 mp-vel. :D Lol. 34:37 volt a rekord eddig, azt augusztus végén hoztam össze, több mint egy percet javítottam. ^_^ Januárban még 43 perceket futottam ezen a távon, kb. 9 hónap alatt 10 percet javítottam az időmön, azért ennek eléggé örülök. Gyorsulok :) 

Ahogy korábban írtam, befutócsomag nem volt, vizet tölthetett magának mindenki meg volt salátabár, de eszem ágában se volt enni, én ilyenkor nem tudok. Pihegtem kicsit, Minc búcsút intett és ment vissza dolgozni, hamarosan én is visszamentem az irodába átöltözni. 

Összességében az 5vös 5km annyit adott, mint amire számítottam. Kicsi, egyetemi verseny, nincs túlszervezve, de ez alapvetően nem baj. Pólót sajnos csak a leggyorsabb versenyzők kaptak, de így is elégedett vagyok, mert bebizonyosodott, hogy tényleg egyre gyorsabban tudok futni. Tavasszal nevezek megint. :)

2 megjegyzés:

  1. Vá, rettenetesen imádom olvasni a beszámolóidat, annyira megjön tőle a tevékeny hangulatom! <3

    VálaszTörlés